Yritysten tulisi keskittyä luomaan verkkosivustoja, joissa on kuvia, videoita ja laadukasta sisältöä, mikä houkuttelee oikeat Internet-käyttäjät sivuille. Korkeatasoinen verkkosivusto on elintärkeä yrityksen menestykselle. Ilman sitä on turha houkutella liikennettä. Mitä enemmän kävijöitä on sivustolla, sitä suuremmat mahdollisuudet on saada myös myyntiä aikaan. Pelkästään hyvän näköiset sivut ei riitä, se on vasta ensimmäinen askel käyttäjien sitouttamiseen.
Sivuston ensisijainen tarkoitushan on tehdä myyntiä. Asiakkaat pitäisi saada vierailemaan sivuillasi useammin kuin yhden kerran, sillä ostopäätöstä tehdään harvoin ensimmäisellä vierailulla. Jos sivusto ei miellytä, siirrytään helposti seuraavaan vaihtoehtoon. Eikä palata takaisin. Kun teet kotisivut yritykselle, sinun kannattaa siis käyttää reilusti suunnitteluaikaa asiakkaasi sitouttamisen, sillä se vaikuttaa todella paljon myös nettisivujesi sijoittumiseen hakukoneissa.
Jos haluat lisätä uskollisia asiakkaita, sinun on annettava heille mielenkiintoista sisältöä... kun asiakas kokee saavansa jotain hänelle tärkeää tai hyödyllistä, on hän valmis tulemaan takaisin ja jakamaan sivustoasi. Siksi käyttäjän sitoutuminen on niin tärkeää. Vaikka hakukoneoptimointi on ehdotonta olla kunnossa, ei ole paljon hyötyä, jos sisältösi ei kannusta käyttäjiä tulemaan uudelleen. Monestikaan ei tarvitse tehdä merkittäviä muutoksia, vaan kyse on pikku yksityiskohtien muokkaamisesta tai lisäämisestä, joilla vahvistavat erinomaisen käyttökokemuksen luomista.
Mikä on käyttäjän sitoutumisen merkitys?
Käyttäjien sitoutumisen ansiosta pystyt paremmin ymmärtämään potentiaalisten asiakkaidesi tarpeet ja odotukset. Jos olet perehtynyt heidän vaatimuksiinsa, voit täyttää ne. Jos heidän tarpeensa ja toiveensa täyttyvät, heillä ei ole syytä mennä kilpailijoidesi luo.
Ketä ovat vierailijasi?
Jos haluat parantaa käyttäjän sitoutumista, sinun täytyy ensin miettiä, ketä kävijät ovat. Sinun pitäisi tietää, ovatko he enimmäkseen nuoria, senioreja, sinkkuja, naimisissa, miehiä, naisia jne. Jos haluat luoda profiilin kohdeyleisölle, sinun on ymmärrettävä, ketä he ovat ja mitä he haluavat.
Kun etsitään jotain netistä, useimmat ihmiset haluavat;
- tyydyttää tarpeen
- vastauksen kysymykseen
- ratkaista jonkun ongelman
Sisältösi pitäisi tehdä ainakin yksi näistä kolmesta asiasta. Et kuitenkaan voi tuntea heidän tarpeitaan, toiveitaan ja ongelmia, jos et tiedä ketä sivuillasi käy.
Kävijät voi selvittää joko analytiikasta tai yksinkertaisesti tekemällä kyselyjä sivuillasi. Varsinkin palkintoja vastaan saat helposti tietoa kävijöistäsi. Myös uutiskirjeitä käyttämällä saat selville melko paljon asiakkaistasi.
No comments:
Post a Comment