Friday 27 October 2017

Hakukoneoptimointi on ennakointia

Kun kilpailutilanne tiivistyy, ennakoinnin merkitys korostuu. Hakukoneoptimoinnilla voit varmistaa etukäteen, että tuotteesi ja palvelusi ovat asiakkaasi näkyvillä silloin, kun niitä haetaan.

Hakukoneoptimointi vaiheessa etsitään yrityksellesi merkittävät hakusanat, joilla halutaan näkyä Googlen hakutuloksissa. Toimiva ja tuloksia tuova optimointi alkaa siitä, että nettisivut suunnitellaan alusta lähtien Googlea varten. Toki optimointitoimenpiteet auttavat jo pystyssä oleviakin sivuja, jotka eivät sijoitu hakukoneissa ja se kannattaa aina ehdottomasti tehdä.

Jos sinua kiinnostaa oma sijoitus hakukoneissa, niin kannattaa selvittää mitkä ovat parhaat hakutermit ja ettei ne ole liian kilpailtuja, jotta niille kannattaa lähteä sivujasi optimoimaan. Tämän voit tehdä itsekin ilmaisilla ohjelmilla, mutta kannattaa toki laskea hintaa omallekin ajalle - monesti hakukone-ammattilainen tekee sen kustannustehokkaammin sekä lopputulos on jotain muuta kuin mutu-tietoa.


Hakukoneoptimointi hinta

Hakukoneoptimointi hinta on pieni verrattuna siihen, ettet sitä tekisi. 90% asiakkaistasi aloittaa tuotteiden tai palvelujen etsimisen netistä. Vaikka yrityksesi toiminta ei tänä päivänä olisikaan riippuvainen sijoituksesta hakukoneissa, se voi olla sitä päivänä minä hyvänsä - ja silloin on jo hieman myöhäistä aloittaa...

Jos tiedät omat merkittävät hakusanasi, niin kannattaa tutkia, kuinka niillä sijoitut eri hakukoneissa. Jotta tulos olisi aito, hakusanat täytyy syöttää hakukoneeseen "incognito/private"-tilassa. Silloin oma selaus- ja hakuhistoriasi ei vääristä tulosta. Koska kuitenkin olet omilla sivuillasi vieraillut, jää siitä Googleen jälki ja se suosii vierailemiasi sivuja myös hakutuloksissa.


No comments:

Post a Comment